Cari Blog Ini

Memuatkan ...

PARUT DEGIL CHICKEN POX HILANG DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE

TESTIMONI ENCIK ZAMRI ROSLI:




Assalamualaikum, nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas.

Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Selepas 3 hari virus mula mengganas dan menjadi amat serius. Bayangkan seluruh badan dan muka saya mengelembung kesan virus cacar diusia 43 tahun pula tu. Doktor juga telah mengatakan bahawa cacar pada usia saya ini memang akan menjadi sangat teruk berbanding kesan cacar pada usia kanak-kanak.

Doktor bagi saya antibiotik yang paling power untuk saya makan bagi membunuh virus dan bagi mengekang ianya dari mengganas. Chicken pox ni kalau kena di usia dewasa memang boleh mencapai tahap yang paling teruk ya. 

Saya bertahan di rumah sahaja, isteri menyuruh saya ke hospital melihatkan keadaan saya yang terbaring tidak bermaya, tetapi saya tidak mahu.Tiada ubat untuk cacar ni, saya hanya bergantung kepada painkiller dan antibiotik yang diberi oleh doktor sahaja. Bayangkan kesakitan apabila gelembung-gelembung cacar ni mulai pecah, pedih yang amat. Nak ambil air sembahyang dan ke tandas, Allah saja yang tahu pedihnya.. boleh nangis ooo.. Orang kata kesan parut cacar seperti yang saya alami ini akan mengambil masa hampir setahun lamanya sebelum ianya hilang.

Ketika saya perasan saya dah dijangkiti oleh chicken pox, isteri saya mula memberi vitamin Shaklee untuk saya makan. Seingat saya, dia berikan saya satu sachet Nutriferon dan sebiji Garlic Complex. Katanya untuk tingkatkan antibodi saya. Saya tak pikir panjang saya ikut jer cakap dia, sebab saya nak sembuh cepat.Setiap hari “dipaksa” makan dan banyak minum air ok. 

Selepas hampir 2 minggu saya menahan kesakitan seluruh anggota badan dan muka akibat kesan cacar yang pecah, akhirnya atas saranan isteri, setiap hari makan Nutriferon dan Garlic Complex juga ubat dari doctor, saya telah sembuh. Kesan cacar tu pula cepat kering. Alhamdulillah masalah kepedihan semakin berkurangan dan waktu malam tu boleh tidur lena.

Satu lagi masalah kalau cacar ni bukan saja badan dan muka, tapi sampai ke tekak pedih tak terkira..nak makan pun tak selera. Tiga hari tak lalu makan ok, bertahan dengan air yang diberi oleh isteri sahaja.

Oleh kerana saya kurang selera makan masa tu, isteri saya menyarankan untuk mengambil ESP sebagai penambah tenaga walaupun saya agak kurang percaya kesan ESP ni.. magiknya ESP ni boleh buat saya rasa kenyang dan lebih bertenaga la pulak. Sebelum ni saya tak pernah sentuh pun ESP ni, tengok jer isteri saya duk kocok-kocok dan minum. 

Sedar tak sedar setelah hampir seminggu selepas gelembung-gelembung bisa pecah, konsisten dengan mengambil ESP, Zinc Complex dan juga vitamin C secara megadose, kesan cacar pada muka dan badan saya telah mengering dengan kadar yang cepat.. happynya rasa masa tu tak tahu nak cakap.. saya masuk kerja minggu ketiga selepas kena cacar, berkurung dalam pejabat je,tak nak jumpa orang, malu.

Pada minggu ke empat ada gak kawan-kawan yang tanya.. "uihhh cepat kering cacar you boss" apa produk you guna..saya senyum je malas nak cerita..

Untuk mempercepatkan proses pemulihan kesan parut pada wajah, isteri saya juga telah menyarankan saya untuk mengambil ESP, VITA C dan VITA E Complex.. saya kata kat isteri.. mahal tu belanja nak cantikkan kulit muka.. tapi isteri saya kata cuba je dulu untung-untung lagi cepat pulih kesan parut cacar ni. Dia tak bagi saya ambil krim-krim untuk tepek kat muka, katanya kalau nak parut hilang terus, baik rawat secara dari dalaman, ada juga kawan-kawan yang cadangkan pakai krim itu krim ini, tapi saya tak ambil, hanya sapu Bio Oil sahaja dan makan vitamin Shaklee.

So saya ikut je saranan isteri untuk mengambil ESP, VITA C dan VITA E secara megadose, walaupun agak kurang yakin pada mulanya, pada usia saya ni mana mungkin kulit boleh pulih semula.. ahhh mustahilah fikir saya.. tapi dah sebab isteri yang suruh makan.. ambik je la..

Tapi berkat kesabaran isteri saya tu dalam masa duk makan dan tak makan ESP, VITA C & VITA E tu dalam masa sebulan je, saya nampak perubahan pada parut di badan saya semakin pudar dan hampir pulih sepenuhnya.. so ada la dalam hati saya kata (kalau ku tahu cepat kesan ambik ESP, VITA C & VITA E ni baik aku ambik tanpa miss satu hari pun.. hehe).

Alhamdulillah.. berkat kesabaran dan kepercayaan terhadap vitamin-vitamin ni semua, akhirnya parut chicken pox yang penuh di muka dan seluruh badan saya makin pulih sepenuhnya.. Terima Kasih SHAKLEE kerana mengembalikan keyakinan hidupku.

Kalau parut chicken pox yang banyak dan degil boleh hilang dengan vitamin Shaklee yang macam saya amalkan ni, setakat parut jerawat apala sangat kan. Korang yang banyak parut jerawat patut cuba vitamin Shaklee ni. Tak cuba tak tau.. dah cuba jatuh cinta beb!

Oh ya, isteri saya cakap nanti nak saya cuba VIVIX pulak, nak bagi kulit wajah saya jadi lagi licin gebu halus mulus flawless awet muda katanya.. tak sabar nak cuba VIVIX sebab Vivix ni kata isteri saya produk no 1 Shaklee, kualiti terbaik setanding harganya. 

Inilah kisah #SHAKLEE EFFECT saya.

Sekian, terima Kasih


========================

Jika anda mengalami sakit seperti Encik Zamri boleh lah ikhtiar dengan produk Shaklee ini.

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM
  



Zainora  Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

PARUT HIDUP (KELOID) CEASER HILANG SECARA SEMULAJADI SEJAK AMALKAN SET KULIT SHAKLEE

Keloid?
Siapa pernah alami?
Saya pernah mengalami keloid kronik di bahagian ceaser selepas lahir anak pertama.

Masalah keloid tidak semua orang akan alami jika mengalami luka sehingga menyebabkan parut atau keloid yang boleh meninggal parut yg semakin besar dari hari ke hari. Antara punca berlakunya keloid ini adalah disebabkan oleh faktor pemakanan, hormon dan genetik seseorang itu. 


Saya pernah alami keloid yang hodoh & menyeksakan. Ia bukan sekadar keloid biasa, ia merupakan parut yang hidup di bahagian ceaser selepas lahirkan anak pertama saya. Semasa anak pertama saya masih tidak kenal Shaklee ini, memang saya tak terfikir supplement boleh bantu mencegah keloid daripada terus membesar. 

Masalah keloid ini terjadi apabila sel yang bertanggungjawab untuk menyembuh luka mengalami proses penyembuhan yang tidak teratur, turut membesarkan dan menggandakan sel untuk mengisi ruang antara luka sehingga menjadi lebih besar daripada parut itu sendiri. Untuk lebih mudah difahami, keloid terjadi kerana sel badan tidak mengesan yang luka itu telah sembuh, jadi ia terus membaiki kawasan luka tersebut sehingga menyebabkan parut menjadi semakin besar (keloid).  

Selepas ceaser anak pertama keloid membesar memang tak selesa sangat, ia rasa gatal bila berpeluh, gatalnya Allah je lah tau...memang tak selesa & pedih bila bergesel dengan seluar, lagi-lagi seluar berzip. Pernah jumpa dokter untuk rawat keloid ini. Dokter suggest ambil suntikan steriod bagi mengecutkan keloid, seramnya bila dokter cakap suntikan steriod tu kena cucuk di sekeliling keloid & perlu cucuk seminggu sekali. Allahukabar seram, memang tak jadi lah saya nk buat. So saya biarkan saja keloid tu & redha dengan ketidakselesaan keloid itu.

Alhamdulillah saya lahir anak kedua dokter buang parut keloid yg besar tu. Ketika itu saya bimbang kalau keloid kembali lagi. Sejak lahir anak kedua saya ambil SET KULIT Shaklee antaranya ialah Vitamin C, B Complex, GLA Complex & ESP, syukur masalah keloid tiada lagi sehingga lah saya lahir anak ke-3, keloid tiada lagi tubuh di bahagian ceaser saya. Sekarang saya gembira sangat.

Saya sedar ketidakstabilan sel-sel hormon dalam badan kita boleh menyebabkan proses penyembuhan pada bahagian luka tidak sempurna. Dengan set kulit ini banyak membantu merawat masalah kulit saya yang lain seperti jerawat & kulit kering. Selain itu, set ini mampu mengempiskan keloid dan mencerahkan kulit lagi-lagi bahagian keloid.

Kesimpulannya jika anda mengalami keloid kronik seperti saya, jangan biarkan ketidakselesaan menganggu aktiviti harian anda. Setiap masalah ada penyelesaian, begitu juga dengan penyakit yang kita hidapi, antara kita saja mahu merawatnya dengan konsisten atau biarkan sahaja.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM
  


Zainora  Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

KEMBALI BERKEYAKINAN BILA JERAWAT & PARUT DIMUKA HILANG.

Rawatan terbaik yang biasa kita untuk hilangkan parut adalah dengan mengambil Vitamin E. Vitamin E memang dikenali sebagai vitamin untuk kecantikan kulit & membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah dengan radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal. Satu lagi kelebihan Vitamin E adalah merawat parut tidak kira parut jerawat, parut akibat kemalangan atau parut disebabkan kulit sensitif.

VITAMIN E SHAKLEE TERBAIK BERBANDING JENAMA LAIN KERANA:

Vitamin E Shaklee mengandungi selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 

VITAMIN E SHAKLEE ADALAH SEMULAJADI KERANA:

Ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. 

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan. Ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal seldalam badan.

TESTIMONI PENGGUNA VITAMIN E







Ok dh paham kn pasal kenapa sy ckp VITAMIN E Shaklee ni best.
So tunggu ape lagi..dpt kn skg.

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM
  

Zainora  Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

LANGKAH MERAWAT PENYAKIT SOPAK ATAU VITILIGO


Vitiligo merupakan penyakit yang menyebabkan tompok putih pada kulit sehingga boleh merebak 1 badan. Rerambut yang tumbuh di kawasan sopak tersebut akan turut menjadi putih. Ia lebih kurang seperti sopak. Penyakit ini tidak kira usia. Sesiapa saja boleh mengidap penyakit ini.

Penyakit sopak atau vitiligo merupakan masalah pigmentasi di mana sel-sel yang menghasilkan pigmen (yang dipanggil melanosit) di kulit, membran mukosa (tisu-tisu yang meliputi bahagian dalam mulut atau hidung atau di kawasan-kawasan genital dan rektal) dan retina (lapisan dalam mata), dimusnahkan.

Jika anda mengidap penyakit vitiligo ini boleh baca testimoni ini. 

Pernah jumpa tak individu yang ada masalah kulit macam ni? Nama penyakit ni Vitiligo. Kesan penyakit ni, sebahagian pigmen kulit akan mati atau tak berfungsi hingga sebabkan kulit jadi macam dalam gambar ni. Puncanya menurut pakar, disebabkan kesan genetik, autoimun, bahan kimia atau oxidative stress.

Rawatan Alternatif Suplemen Shaklee Bagi Membantu Pesakit Sopak (Vitiligo)


a) VIVIX
 - Dengan mengamalkan vivix setiap hari insyaallah masalah vitiligo ini akan pulih. Vivix merupakan campuran unik botani Polygonum cuspidatum, Anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol terkenal dengan khasiatnya sebagai antioksidan dan sel anti penuaan di samping resveratrol yang sangat tinggi khasiatnya.
b) ESP
adalah SUMBER PROTEIN dari Kacang Soya bermutu yang terpilih. Soya sangat baik untuk kulit kerana soya dapat melicin, menghalus dan melembutkan kulit jika rajin mengambilnya. Malah soya juga mampu mengurangkan lebihan minyak di wajah.

Soya juga dikatakan dapat mengurangkan kedutan halus diwajah. Dalam satu kajian yang dijalankan di Jepun pada tahun 2007 dalam Jurnal Nutritional Science and Vitaminology menunjukkan bahawa kulit wanita yang berusia 30-40 tahun yang mengamalkan pengambilan soya setiap hari dapat memperbaiki kulit dari kedutan halus diwajah selepas 12minggu.

Soya juga dapat menghasilkan keanjalan kulit dengan menggalakkan penghasilan kolagen dalam tubuh badan kerana Soya penggalak kolegen yang baik. Terdapat juga kajian yang menunjukkan soya dapat melambatkan proses penuaan.


Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM
  


Zainora  Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

RAWATAN PANTAS & BERKESAN UNTUK HILANGKAN PARUT DEMAM CAMPAK / CHICKEN POX


Demam campak ni pada hari pertama memang kita tak dpt kesan. Bagi kita dia hanyalah demam biasa. Biasanya tanda demam campak ini mula menunjukkan tanda setelah seminggu demam.

Antara tanda & gejala demam campak ini ialah:
  1. Demam panas tinggi
  2. Batuk, selsema, sakit tekak
  3. Mata berair, mata sensitif pada cahaya
  4. Sakit badan @ sakit otot
  5. Timbul ruam 1 badan
Demam campak ini adalah tidak merbahaya, sesiapa yang menghidapi akan sembuh dengan sempurna. Namun,langkah berjaga perlu ada ketika demam supaya suhu tidak terlalu tinggi sehingga boleh memberi komplikasi pada pesakit tersebut.

Antara lain komplikasi yang sering terjadi adalah:
  1. Jangkitan paru-paru (Pneumonia )
  2. Jangkitan pada otak (encephalitis)
  3. Cirit birit
  4. Jangkitan pada telinga
Kes yang serius boleh berakhir dengan kematian. Bagi wanita hamil pula, boleh menyebabkan keguguran atau kelahiran pramatang. Selain itu, boleh memberi kesan pada bayi dalam kandungan jika bayi tersebut dapat diselamatkan.
Bagaimana cara terbaik untuk merawat demam campak?
Tiada rawatan spesifik bagi merawat pesakit demam campak ini. Selain mengambil panadol(ubat), mendapat rawatan dengan mengambil supplement adalah sangat terbaik, kerana supplement merupakan makanan tambahan bagi menguatkan sistem imunisasi badan tanpa kesan sampingan. 

Rawatan dan Pencegahan Alternatif Suplemen Shaklee Bagi Membantu Pesakit Demam Campak (ChickenPox)

  • Vitamin C berperanan meningkatkan imunisasi badan daripada sebarang jangkitan & penyakit. 
  • Vitamin C menghasilkan kolagen dalam badan & mengukuhkan kulit. Jadi vitamin C terbaik untuk membaikpulih kulit adripada parut demam campak tersebut.

  • Membantu meningkatkan imuniti tubuh dengan mendorong penghasilan interferon semulajadi di dalam tubuh.
  • Mampu mengurangkan  atau mengelakkan simptom alergi
  • Baik untuk demam ( disapu di seluruh badan dan setengah jam akan berpeluh bermakna badan sedang respons pada krim tersebut bagi mengeluarkan haba berlebihan dalam badan).
  • Menghilangkan parut termasuk demam campak & chicken pox 
  • Melembutkan kulit yang kasar  ( di kawasan lutut dan tapak kaki/ tangan )
  • Membaiki kulit-kulit pecah ( tumit kaki )
  • Menyelesaikan masalah gatal-gatal kulit
  • Menghilangkan ruam padi bayi ( melecet celah kangkang, leher ,pelipat kaki )
  • Menghilangkan ruam susu pada muka bayi
  • sebagai losyen bagi kegunaan harian
  • Membuang angin pada perut bagi memberi keselesaan pada perut anda
  • Membuang selulit serta  memecahkan lemak berlebihan.

TESTIMONI







Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM
  

Zainora  Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com